• Domov
  • Poradenstvo
  • Vývoj
  • Kontakt
Ďakujeme, že sledujete informácie prvého kontaktu, veríme že si vyberiete našu spoločnosť.

TECOM, s.r.o.

Kvalita pre Vašu prosperitu!

Proces zavádzania manažérskych systémov

Menu manažérske systémy (MS)

  • Prečo aplikovať MS
  • Prečo my
  • Aké sú predsudky na MS
  • Procesy realizácie MS
  • Zefektívnenie existujúcich procesov MS
  • Interný audit
  • Dodávateľský audit
  • Personálny audit
  • Cenník MS
  • Vzdelávanie v oblasti MS


Základnou požiadavkou je zvoliť pozitívny prístup k zavedeniu manažérskeho systému (SM), resp. integrovaného systému riadenia (ISM) a hľadať prínosy pre seba a organizáciu. V súčasnosti konkurencia v každej oblasti naberá na obrátkach a trh ostáva rovnaký. Z toho dôvodu je nevyhnutné hľadať možné rezervy a na to slúži správne zavedený MS, ISM. Preto je dôležité hľadať priestor na uplatnenie svojho produktu s podmienkami, že bude mať dostatočnú pridanú hodnotu, ale bude prístupný pre odberateľa, kupujúceho a bude plniť všetky kritéria prijatia.

1. Etapa - úvodné jednanie

  • úvodné jednanie, poskytnutie prvotných informácii o požiadavkách predmetného referenčného(ých) dokumentu(ov),
  • zo strany manažmentu prihlasovateľa, oboznámenie s organizáciou, jednotlivými organizačnými zložkami, predstavanie organizácie priamo na mieste,
  • rokovanie o zmluve, vrátane termínov a rozsahu,
  • navrhnutie a následné rokovanie o spôsobe spolupráce, menovanie kontaktnej osoby, zvyčajne to je predstaviteľ manažmentu, napr. manažér kvality.

2. Etapa - analýza súčasného stavu

  • predstaviteľ manažmentu predstaví poradcovi organizačnú štruktúru s nasledujúcimi pohovormi so zodpovednými za jednotlivé organizačné útvary,
  • poradca zistí skutočný stav z hľadiska organizácie spoločnosti, aktuálnom stave internej dokumentácie, stave dodržiavanie legislatívnych požiadaviek, rozdelenia zodpovedností.

3. Etapa - návrhy riešenia

  • komunikácia poradcu s vrcholovým manažmentom (VM) objednávateľa, kde poradca prednesie zistené nedostatky, návrhy riešenia, rozsah požadovanej dokumentácie z pohľadu referenčných dokumentov, odkomunikuje požiadavky VM na prípadné doplnenie, resp. zcelenie dokumentácie,
  • v tejto etape vzniká dohoda o spracovateľoch jednotlivých dokumentov v súčinnosti s poradcom.

4. Etapa - zavádzanie, resp. realizácia SM, alebo ISR

  • školenie pracovníkov o požiadavkách referenčného dokumentu (normy),
  • spracovávanie dokumentácie v spolupráci s jednotlivými zodpovednými pracovníkmi,
  • posúdenie, schválenie a oboznámenie pracovníkov so schválenou dokumentáciou,
  • medzitým sledovanie plnenia stanovených kritérii na jednotlivé procesy a súvisiace činnosti, nezabudnite v súlade slegislatívou (BOZP, PO, CO, ochrana osobných údajov, registratúra, environment ....),
  • preškolenie pracovníkov na pozíciu interného audítora, minimálne 2 v závislosti od veľkosti organizácie.

5. Etapa - preverenie stavu plnenia požiadaviek

  • predtým ako organizácia podá požiadavku na výkon predauditu (PA) - povinný a certifikačného auditu (C), musí overiť plnenie požiadaviek referenčného dokumentu formou interného auditu z ktorého musí byť vydané správa so zisteniami a hodnotením plnenia požiadaviek,
  • ak poradca s VM posúdi pripravenosť organizácie tak nasleduje ďalšia etapa.

6. Etapa - výber dodávateľa na výkon PA a C

  • zodpovedná osoba zvyčajne s poradcom vykonajú výber a hodnotenie výberu organizácie na výkon predauditu (PA je povinný v zmysle akreditačných kritérií) a certifikačného auditu (C) a toto predložia VM na schválenie.

©Design by Nesaj Retep.